måndag 21 januari 2008

Vår lilla vrå

Igår klampade vi runt i snålblåsten på vår tomt! Nu börjar det kännas verkligt att vi faktiskt ska bygga ett hus. Tomten är preliminärt uppmätt (1500 kvm - den känns gigantisk!) och likaså husets och garagets placering. Bonden som vi köpt marken av kom förbi en sväng och en granne kom ut och hälsade. Allt känns jättebra!

Det som händer härnäst är att Lantmäteriet ska mäta ut tomten ordentligt och en markundersökning ska göras. Vi väntar också på att kommunen ska få i ordning alla bygglovspapper, det måste vara klart innan bygget drar igång. Vi har än så länge bara ett positivt förhandsbesked på bygglov, så vi vet i alla fall att vi kan bygga. Vi sökte detta eftersom marken är naturskyddad.

Under tiden tittar vi på kök...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj så roligt...hrmm det finns ju några kök att titta på. Lycka till=)

Anonym sa...

Tack för din goa kommentar. Tavlan har jag köpt på en söt butik Krokodilia i stan (Växjö). Men jag har sett att man kan köpa dem på nätet. Dock köper man bilden för sig och sen köpte jag ramen på Åhlens. Vårt kök är från Myresjökök, vi hade en jätteduktig tjej där som förstod vad vi menade och ritade därefter. Tror att det kommer att bli toppen med HTH. Må bara bäst! Kram

Mitt vita staket sa...

hej..va kul med nytt kök..mitt första besök här så jag måste ju lämna ett litet avtryck:)Kram Sussie