söndag 10 februari 2008

Lite action!

Denna vecka har det hänt lite saker minsann! Lantmäteriet har mätt upp vår tomt (bilden) och en markundersökning har gjorts. Resultatet kommer om några dagar, då kan vi bland annat få reda på om marken lämpar sig för ytjordvärme som vi har tänkt oss.

En liten intressant detalj har upptäckts – det går en vattenledning tvärs över vår tomt upp till grannen. Denna ska flyttas och istället läggas längs med allén.

Vi har även börjat titta på badrum med allt vad det innebär, bestämt ytter- och innerdörrar samt garageportar. Vi har även tittat på golv och klinker. Eftersom vi kommer att ha ett enskilt avlopp har vi fastnat lite för Biorens som är ett miljövänligt och bra alternativ!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men så spännande, jag kommer ihåg alla dessa beslut nu när jag läser hur ni har det. Må så gott och lycka till med allt. Kram

Anonym sa...

Ni ska inte bygga länge, bara 4 månader? Vi har byggt redan 8 och har åtminstone 8 kvar. ;)

Men lycka till med husbygget! Det är mycket givande men jobbigt, kan jag säga. Särskilt om man gör allt själv... ;)

Ni har en härlig tomt! Älskar den. :)

Anonym sa...

Ja, tyvärr är våra sidor bara på finska. Orkar inte översätta allt. ;)

Jag är lite avundsjuk på att nåra får sitt hus färdigt så snabbt. Men det är ju fint! Ni behöver inte vänta som galna på att få flytta in. Och att få inreda (förstås)!

Jag måste komma on kika in då och då hur det går med ert byggarbete. Lycka till!

Anonym sa...

Jag kommer exakt ihåg förväntan man hade och ville få flytta in! Trots att vi byggde nytt för 6 år sedan och stora lycka när dagen väl kom.
Lycka till!

Anonym sa...

fint hus